CALENDARUL privind procedura de selecție a candidaților pentru funcția de decan – mandatul 2024-2029
8 – 17 ianuarie 2024 – depunerea candidaturilor pentru funcția de decan
23 – 25 ianuarie 2024 – validarea în Senat a legalității candidaturilor pentru funcția de decan
1 – 7 februarie 2024 – interviu cu decanii propuși de consilii
14 februarie 2024 – validarea în Consiliu de Administrație
21 februarie 2024 – validare în Senat
– funcţia de Director de Departament
– calitatea de membru în Consiliul Departamentului
– calitatea de reprezentant al departamentului în Consiliul facultăţii
– calitatea de reprezentant al facultăţii în Senat
9.10 -13.10.2023 (luni-vineri)
– la nivel de departamente
– la nivel de facultate pentru reprezentanţii facultăţilor în Senat (inclusiv avizarea acestor alegeri în Consiliile facultăţilor)
17.10 – 27.10.2023
– Turul I 6.12.2023 (miercuri)
– Turul II 13.12.2023 (miercuri)
– dacă rectorul este ales din turul I 13.12.2023
– dacă rectorul este ales după turul II 20.12.2023 (miercuri)
Oportunități de publicare pentru studenții doctoranzi
Revista Doc.Eu a deschis apelul la contribuții pentru nr. 10. Tema acestui număr este „Lumea contemporană între sacru și profan”. Pe lângă articolele circumscrise temei, echipa de redacție primește materiale și pentru rubricile Varia și Proiecte de cercetare. Data limită pentru trimiterea articolelor este 28/04/2024. Nr. 10 va apărea în decembrie 2024 la editura Casa Cărții de Știință.
BURSE STUDENȚEȘTI
UPDATE:
Listele ANONIMIZATE cu studentii beneficiari de bursa
Declarație acceptare bursa performanță UB 2023-2024
Categoriile de venituri supuse impozitului pe venit
Acord prelucrare date cu caracter personal solicitant bursă
Declarație pe propria răspundere privind veniturile nete
Declarație acceptare bursa performanță UB 2023-2024
Metodologia privind acordarea burselor destinate studentilor-doctoranzi o puteti gasi la aceasta pagina: https://doctorat.
Legitimații recunoscute internațional pentru studenții și profesorii Universității din București
Studenții și cadrele didactice ale Universității din București își pot procura legitimaţii de identitate ISIC-UB și ITIC-UB, care le certifică titulatura la nivel internaţional, beneficiind, totodată, de acces la sistemul de reduceri creat special pentru ei la nivel local, naţional şi internaţional, în diverse domenii de interes.
Aceste legitimații sunt susținute și recomandate de instituții precum UNESCO și Uniunea Europeană.
International Student Identity Card (ISIC) este singura legitimație recunoscută la nivel global ca și ID oficial de elev și student. Posesorii ISIC fac parte dintr-o comunitate internațională de peste 5 milioane de tineri care se bucură de acces preferențial la peste 126.000 de discounturi și beneficii în România și în lume.
Orice student al Universității din București (inclusiv masterand, doctorand sau student ERASMUS), care urmează cursuri la zi, este eligibil pentru un card ISIC – International Student Identity Card. Este singura legitimație care atestă statutul de student la nivel internațional în peste 135 de tari. În plus, oferă peste 42.000 de reduceri în 126.000 de locații în lume și peste 1.200 de locații cu reduceri în Romania, inclusiv restaurante, cinema-uri, magazine, muzee și multe altele.
Mai multe detalii despre modalitatea în care se pot procura legitimațiile ISIC sunt disponibile aicisau aici.
International Teacher Identity Card (ITIC) este singura legitimație recunoscută la nivel internațional pentru profesori. În plus, posesorii cardului ITIC se bucură de acces preferențial la peste 42.000 de discounturi și beneficii în România și în lume. Creat pentru a înlesni turismul cultural pentru profesori, cardul ITIC a acumulat într-un timp scurt o serie de facilități accesibile posesorului care au convins mediile didactice de necesitatea procurării acestuia, dar și de amploarea pe care o capătă.
Este eligibil pentru posesia cadrului ITIC orice cadru didactic de la o instituție de învățământ acreditată și/sau recunoscută de Ministerul Educației și Cercetării, care activează cu normă întreagă.
Pentru acest tip de legitimație nu există limită de vârstă.
Sunt acceptați solicitanți indiferent de naționalitate sau țara de rezidență.
Mai multe detalii despre modalitatea în care se pot procura legitimațiile ITIC sunt disponibile aici.
NIVELUL II (STUDII DE MASTER)
SESIUNEA NOIEMBRIE 2023
PENTRU STUDENȚII ÎNMATRICULAȚI ÎN ANUL I (2023/2024) LA STUDII UNIVERSITARE DE MASTER, ÎN URMA CONCURSULUI DE ADMITERE, SESIUNEA IULIE-SEPTEMBRIE 2023
Centrul de Învățare al Universității din București
Centrul de Învățare al UB oferă servicii integrate de suport în învățare, având ca scop principal adaptarea mai ușoară la cerințele academice și schimbările impuse de revenirea în format fizic, importante în special pentru studenții din anul I.
Aceștia pot participa la activități in format fizic și online de:
- Coaching și dezvoltare personală în aria competențelor sociale și emoționale.
- Consiliere profesională şi orientare în carieră.
- Dezvoltare a competențelor de gândire critică și raționament științific
- Dezvoltarea competențelor de scriere academică
Studenții pot consulta orarul activităților și se pot înscrie accesând direct site-ul Centrului de Învățare UB https://learningcenter.unibuc.ro/
Admitere modul psihopedagogic
Conform OM nr. 4139/29.06.2022, absolvirea cursurilor de certificare pentru profesia didactică – Nivelul I (inițial), acordă absolvenților dreptul de a ocupa posturi didactice în învățământul preuniversitar obligatoriu constituite din discipline și activități didactice corespunzătoare domeniului studiilor de licență absolvite, cu condiția acumulării numărului minim de credite transferabile din programul de studii psihopedagogice, conform Planului de învățământ.
Taxa de școlarizare: 1800 de lei (600 de lei – anul I, 600 de lei – anul II, 600 de lei – anul III).
Important !!! Înscrierea se efectuează online, pe platforma dedicată: https://forms.gle/tdoLPus9JsmFcnyz8
Pentru înscrierea la examenul de admitere, candidații, studenți înmatriculați în anul I de studii în urma concursului de admitere, sesiunea iulie-septembrie 2023, vor accesa platforma de înscriere online, în perioada
5 octombrie 2023, ora 9:00 – 16 octombrie 2023, ora 14:00, folosind linkul: https://forms.gle/tdoLPus9JsmFcnyz8
EXAMENUL DE ADMITERE se desfășoară pe baza evaluării scrisorii de motivație cu calificativul ADMIS/RESPINS.
Procedura de înscriere poate fi consultată pe site-ul Facultății de Psihologie și Științele Educației, secțiunea Admitere: https://fpse.unibuc.ro/
DOCUMENTE NECESARE:
- certificat naștere;
- certificat căsătorie (în cazul schimbării numelui);
- I./Pașaport;
- diploma de bacalaureat;
- atestatul de echivalare sau recunoaștere pentru diplomele de bacaluareat obținute în străinătate în baza cărora se realizează admiterea, emis de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (dacă este cazul);
- scrisoarea de acceptare la studii pentru cetățenii statelor terțe care solicită înscrierea (dacă este cazul);
- certificatul de competență lingvistică de nivel C1, eliberat de instituțiile de învățământ acreditate care organizează cursul pregătitor pentru învățarea limbii române, în cazul candidaților care nu prezintă acte de studii eliberate de unități/instituții de învățământ din România sau din străinătate cu predare în limba română (dacă este cazul);
- adeverință medicală care să ateste faptul că studentul /candidatul nu suferă de boli contagioase ori de alte afecțiuni incompatibile cu viitoarea profesie;
- scrisoare de motivație (motivele pentru care vă doriți să deveniți profesori, descrierea unei experiențe din viața de elev care vă motivează pentru alegerea profesiei didactice, ce vă recomandă pentru a fi profesor – calități personale) – minimum o pagină;
- Fișa de înscriere la concursul de admitere.
Cazări studențești, anul academic 2023-2024
Cursuri Modul psihopedagogic – Finalizare studii
Bursele “The Bracewell Travelling Scholarship”
Prin programul ERASMUS, D-na Prof. univ. Cathy Leblanc, Universitatea Catolică din Lille, Franța, va veni la Facultatea de Teologie romano-catolică în data de 3 mai, 2013, și va ține o prelegere, începând cu ora 16.30, pe o temă filosofico-teologică: „Dreptatea oamenilor, dreptatea zeilor”. Prelegerea va avea loc la Facultatea noastră, în sala 24, și pe platforma zoom, în limba franceză cu traducere simultană în limba română; doritorii vor primi link-ul de logare cu o zi înainte. Pot participa studenții de la licență, master și doctorat.
Școala doctorală organizează două zile de „workshop doctorat” în zilele de 14-15 iunie, 2013, între orele 10.00-12.30 și 14.30-18.00. Pentru această activitate sunt solicitați să participe toți doctoranzii, din toți anii, și să prezinte, timp de 15-20 minute o scurtă prelegere, în acord cu îndrumătorul de doctorat, reprezentând stadiul cercetărilor: studiu asupra bibliografiei, capitole din teză, prezentarea unei teme legată de teză sau chiar în afara tezei. Interesul acestui workshop este acela de a avea participări la activități academice, absolut necesare la întocmirea dosarului final de susținere a tezei.
Competiția Games of Science 2023
Masteranzii, doctoranzii și tinerii cercetători ai Universității din București sunt invitați să se înscrie la cea de-a doua ediție a competiției Games of Science.
Evenimentul oferă tinerilor cercetători din România acces la ateliere de comunicare publică, un concurs cu premii de 2.000 de euro și acces într-o comunitate globală de changemakers.
Înscrierea pentru training și concurs este gratuită și realizează prin completarea formularului disponibil aici.
Programul sesiunilor de training, dar și mai multe detalii cu privire la concurs pot fi accesate aici.
Taxe servicii studenti si absolventi